Tanda Rahim Jatuh dan Bagaimana Set Menaikkan Rahim Jatuh Shaklee Membantu

Rahim jatuh atau dikenali sebagai prolaps adalah perkara yang sangat digeruni oleh wanita, ini kerana rahim ialah mahkota wanita yang Allah berikan khas untuk wanita sahaja. Peranakan jatuh adalah antara punca utama sukar untuk hamil. Ia boleh berlaku di ebabkan kelemahan pada otot pelvik yang menampung kedudukan rahim atau jika ada tekanan tinggi dalam abdomen yang boleh menyebabkan rahim turun atau berada di luar lubang faraj.

Rahim jatuh boleh berlaku dalam pelbagai peringkat. Pada peringkat awal, rahim hanya jatuh sedikit daripada kedudukan biasa. Biasanya pada peringkat pertama ni, ramai yang tak tahu rahimnya sedang jatuh. Peringkat kedua pula apabila rahim jatuh sampai ke permukaan faraj. Pada peringkat ini ada rasa beberapa kesan sampingan dan tanda-tanda rahim jatuh yang akan Kak Ni kongsikan di bawah.

Namun apabila masuk peringkat ketiga, keadaan sudah sangat teruk iaitu apabila keseluruhan rahim terkeluar daripada saluran vagina dan permukaan. Ini dipanggil “Tombong”. Allahuakhbar! Kita doa kepada Allah swt dijauhkan daripada rahim jatuh ni.

Orang tua zaman dulu selalu berpesan perempuan tak elok angkat benda yang berat-berat. Ye, ini kerana kita orang perempuan ini tak de la kuat sangat berbanding lelaki. Orang tua dulu-dulu pesan macam tu sebab nak suruh kita jaga benda-benda kewanitaan kita ni la, antaranya ialah rahim bagi mengelakkan rahim jatuh. Jom kita lihat punca-punca rahim turun.

Rahim Jatuh

 

Punca-punca rahim turun

1. Jatuh terhentak yang kuat.

2. Angkat benda yang berat.

3. Tidak berpantang dengan baik selepas bersalin.

4. Tolak benda dengan kaki terutama sekali menggunakan ibu jari.

5. Obesiti/ kegemukan

6. Pergerakan yang lasak.

Hati-hati ya sahabat-sahabat sekalian, kena jaga pergerakan dan aktiviti harian kita. Bawah ni pula tanda-tanda peranakan kita jatuh, minta simpang sekali lagi.
Tanda-tanda peranakan jatuh
  1. Rasa berat disekitar kawasan ari-ari. Rasa ada benda yang bergayut di kawasan tersebut. Rasa ada benda nak terkeluar di kawasan area pembukaan faraj
  2. Senang terkencing bila bersin dan batuk. Tetapi jika wanita tu ada masalah lantai pelvik lemah pun boleh membuatkan dia terkencing masa batuk dan bersin
  3. Kencing rasa tidak lawas. Walaupun dah ke tandas, tetapi rasa macam ada lagi air kencing yang nak keluar. Apabila diteran tidak keluar pun air kencing tu.
  4. Senak/ sakit apabila bersama suami.
  5. Sakit pinggang seperti sakit melingkar kawasan pinggang dan ari-ari.
  6. Waktu petang (lepas asar) rasa nak demam, kaki dan tangan sejuk walaupun cuaca panas ketika itu.
  7. Peha dan betis rasa kebas-kebas.
  8. Kalau berdiri, terasa seperti rahim seakan jatuh dan rasa sengal
  9. Cepat rasa penat kalau buat kerja.
Jika ada mengalami simptom di atas, ada 2 cara untuk kesan peranakan/rahim jatuh
2 Cara mengesan peranakan / rahim jatuh
1. Kedudukan Baring
Letakkan ibu jari kita kat dalam pusat, sekiranya terasa macam ada nadi berdenyut-denyut memberi tanda peranakan kita berada di tempat yang betul. Tetapi sekiranya terasa dari bawah pusat bermakna tandanya perlu berurut untuk menaikkan semula bahagian peranakan ibu.
2. Kedudukan Mencangkung
Semasa memasukkan jari ke dalam ‘kilang’ dan cuba sentuh objek berbentuk bulat. Ia lembut dan seperti guli. Sekiranya ibu dapat mencapainya dgn mudah, bermakna peranakan ibu sudah mula menggelongsor turun dari kedudukan sepatutnya. Untuk kepastian lagi, boleh ambil cermin dan tengok pada samada daging terkeluar.
Kesan akibat peranakan jatuh
1. Sakit perut yang luar biasa.

2. Keluar cecair dari rahim.

3. Keputihan/lendir putih yang banyak dari kebiasaan.

4. Sakit pada ari-ari.

5. Sakit pada dinding faraj.

6. Sakit ketika ‘bersama’ suami.

7. Rasa kejang pada bahagian bawah perut.

8. Terasa seperti mahu bersalin/macam ada benda nak keluar dari faraj.(Ini peringkat yang teruk).

 

Set Menaikkan Rahim Jatuh Shaklee

Energizing Soy Protein (ESP)

ESP berfungsi untuk menguatkan sel-sel otot rahim supaya otot rahim menjadi kuat semula. ESP yang kaya dengan protein akan menjadi makanan utama sel-sel dalam tubuh badan kita. Apabila sel dalam otot rahim mendapat makanan yang berkualiti, ia menjadikan otot rahim menjadi kuat dan berfungsi dengan baik.

ESP Shaklee

Alfalfa Complex

Alfafa Complex adalah herba yang dipanggil kacip fatimah moden. Pengambilan Alfalfa dengan dos dan aturan makan yang betul akan menjadikan rahim kita kuat. Insyallah membantu menaikkan rahim ke kedudukan yang asal.

Set Menaikkan Rahim Shaklee ini terdiri daripada vitamin semulajadi yang selamat dan sesuai untuk semua wanita, kecuali ibu mengandung kerana alfalfa panas dan akan membahayakan kandungan. Insyallah dengan mengamalkan set ini secara konsisten akan dapat membantu menaikkan peranakan yang jatuh dan menguatkan rahim sekaligus mengelakkan rahim kita jatuh lagi.

Alfafa Shaklee

Berapa harga Set Menaikkan Rahim Jatuh Shaklee?

Satu botol ESP dapat tahan selama 1-2 bulan manakala satu botol kecil Alfafa Complex dapat tahan sehingga 4 bulan (bergantung kepada penggunaan). Harga Set Menaikkan Rahim Jatuh Shaklee ialah RM230 sahaja.

Namun jika anda menjadi ahli akan dapat harga istimewa iaitu jimat sehingga 25% dan kos menjadi ahli hanyalah RM79.50 (msahaja seumur hidup. Berminat? Boleh whatsapp Kak Ni ya, Kak Ni bagi konsultansi percuma dan lengkap! Pesanan Kak Ni jagalah rahim anda kerana ia adalah anugerah Allah yang tak ternilai. Duit sikit boleh dicari, kehilangan rahim memang tiada penggantinya.

Salam sayang

Murni Yahya @ Kak Ni
Your Trusted Shaklee Independent Distributor

Shaklee Sungai Buloh, Kuang, Damansara Damai, Bandar Sri Damansara, Damansara Perdana,Mutiara Damansara, Kota Damansara, Bandar Pinggiran Subang, Rawang dan Batu Caves
https://www.wasap.my/01116424898

Author: rahsiavitaminterbaik

Assalamualaikum wbt & Salam sejahtera semua Nama saya Murni dan boleh panggil saya dengan gelaran Kak Ni. Saya merupakan salah seorang pengedar berdaftar produk Shaklee and ibu kepada tiga orang anak yang comel dan tinggal di Sungai Buloh, Selangor. Pengalaman Makan Produk Shaklee Pertama sekali saya ingin berkongsi dengan anda, bagaimana saya mula jatuh cinta dengan produk Shaklee. Saya mula menggunakan produk Shaklee ketika saya dalam pantang anak pertama saya iaitu pada Mac 2014. Ketika itu saya membeli Set Berpantang Shaklee (ESP, B-complex, Sustainable Release Vitamin C, Omega Guard, Ostematrix dan Vitalea). Hal ini kerana ketika berpantang anak pertama, luka Episiotomi saya terbuka dan mengalami jangkitan kuman. Episiotomi ini adalah satu prosedur yang akan dilakukan jika perlu semasa bersalin dimana faraj ibu akan digunting sedikit untuk memudahkan laluan bayi. Saya juga mengalami sembelit ketika berpantang. Alhamdulillah, setelah makan Set Berpantang Shaklee dan diikuti penjagaan yang betul dan ubat doktor, luka Episiotomi saya cepat sembuh dan saya tidak lagi mengalami sembelit. Setelah itu, saya mula berjinak-jinak mencuba produk Shaklee yang lain seperti Herbal Blend, Alfafa Complex, Collagen Shaklee, Mealshakes dan lain-lain. Pengedar Shaklee dan Impian Saya Sehingga kini, saya adalah antara beribu-ribu pengguna yang berpuashati dengan produk Shaklee. Justeru, atas dasar ingin berkongsi tentang kebaikan dan manfaatnya, maka saya telah mengambil keputusan untuk menjadi pengedar aktif produk ini. Saya juga membuat keputusan untuk berkongsi sedikit ilmu dengan orang ramai tentang penjagaan kesihatan dan kesihatan. Alhamdulillah kebanyakan pelanggan saya berpuashati dengan konsultasi yang diberikan dan servis penghantaran. Impian saya untuk menjadi ibu, isteri dan pengedar sah Shaklee sepenuh masa pada masa akan datang. Doakan agar rezeki saya bersama Shaklee akan terus dipermudahkan oleh Allah SWT. Amin. Mudahnya Jana Pendapatan dengan Shaklee Sekiranya anda berminat untuk menjana pendapatan secara online dari rumah, inilah peluang anda! Anda hanya perlu daftar sebagai ahli Shaklee melalui saya. Kos daftar ahli sangatlah murah iaitu hanya RM80 (Semenanjung Malaysia) dan RM90 (Sabah/Sarawak) berbanding dengan kebaikan yang akan anda perolehi . Setelah daftar ahli, anda akan dimasukkan ke dalam satu kumpulan khas yang terdiri daripada pengedar-pengedar Shaklee yang berpengalaman dan anda akan dikongsikan dan diajarkan cara menjana pendapatan dari A to Z. Bagi anda yang hanya berminat untuk menjadi ahli Shaklee dan untuk makan sahaja (tidak berminat untuk buat berniaga), anda juga berpeluang untuk masuk dalam kumpulan lain jika anda berminat. Perkongsian tentang produk Shaklee akan dikongsikan dalam kumpulan ini. Sebarang kemusykilan atau inginkan maklumat lanjut, sila hubungi saya di http://www.wasap.my/601116424898

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *